کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به تلاطم شدید خلیج فارس به علت شدت وزش باد جنوبی از روز پنجشنبه تا شنبه نسبت به ترددهای دریایی هشدار داده می‌‎شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 27 October 2021

محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مدت یاد شده با افزایش شاخص‌های ناپایدار جو، شرایط برای افزایش سرعت وزش بادهای جنوب شرقی تا جنوب غربی روی دریا و در استان بوشهر فراهم است، بنابراین از پنجشنبه تا شنبه سواحل استان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: این شرایط از بعد از ظهر پنجشنبه آغاز می‌شود و تا اواخر وقت شنبه ادامه می‌یابد.

انصاری ادامه داد: مناطق ساحلی و فراساحلی شمالی و مرکزی و گاهی جنوبی استان بوشهر تحت تاثیر این شرایط خواهند بود.

وی افزود: با این شرایط دریانوردان آمادگی لازم را برای رویارویی با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

انصاری اظهار کرد: همچنین در پنجشنبه تا شنبه با افزایش پوشش ابر در برخی از نقاط روی دریا و استان بوشهر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی بصورت تندباد لحظه‌ای و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد روی دریا و در برخی ساعت‌ها با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

انصاری یادآور شد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی از فردا به تدریج جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ امروز گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در ساعت‌هایی از بعد از ظهر امروز تا شب در سواحل مرکزی و جنوبی گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

انصاری عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲: ۰۷، مد ۱۴:۰۷، جزر دوم ۲۳:۳۴ پیش‌بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار