استاندار بوشهر با بیان اینکه اقتصاد جامعه در یک جنگ همه‌جانبه دشمنان قرار دارد گفت: همانگونه که نتیجه جنگ تحمیلی استقلال دفاعی و امنیتی بود، دشمنان در جنگ اقتصادی هم ناکام می‌شوند و به استقلال اقتصادی دست می‌یابیم.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ 25 October 2021

احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جمع در آزادگان 8 سال دفاع مقدس با تبریک میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام حضور در جمع پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت را مایه خرسندی و افتخار دانست و اظهار داشت: شهدا، آزادگان، جانبازان و دیگر پیشکسوتان عرصه ایثارگری نقش اصلی در حفظ انقلاب اسلامی در روزها و شرایط سخت داشتند و اکنون هم جامعه ایثارگری این وظیفه را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه یوسف دشتی با پیشینه طولانی حضور در 8 سال دفاع مقدس به‌عنوان مشاور استاندار بوشهر و پیگیر امور ایثارگران منصوب شد افزود: وی فردی عالم، فرهیخته، با برنامه، مصمم، پیگر امور ایثارگران و برای انجام برنامه‌ها دارای راهبرد و تاکتیک‌های اجرایی است.

استاندار بوشهر تجربه سال‌های دفاع مقدس را از ویژگی‌های ایثارگران این دوران دانست و تصریح کرد: در این دوران، انقلاب و کشور در شرایط سخت قرار داشت و ایران اسلامی تنها ولی دشمنان منسجم بود چراکه آن زمان آمریکایی‌ها، غربی‌ها، شرقی‌ها از جمله شوروی پشت سر دشمنان قرار داشتند و جمهوری اسلامی ایران یک تنه در برابر آنان ایستاد و پیروز میدان شد.

محمدی‌زاده با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن افزود: دشمن پس از شکست در جنگ نظامی، انواع توطئه و ترفند علیه نظام اسلامی اجرا و اکنون جنگ همه جانبه اقتصادی را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت ما در جنگ اقتصادی نسبت به دوران 8 سال دفاع مقدس بهتر است خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی خیلی توانمند و نظام قوی است و در این راستا 43 سال مردم مقاوم و انقلابی در مقابل تمام توطئه‌ها و سختی‌ها ایستاده‌اند و نظام اسلامی را حفظ و حراست کرده‌اند.

استاندار بوشهر، با اشاره به پیشروی انقلاب اسلامی در برابر عقب‌نشینی دشمنان افزود: زمانی رزمندگان در جنگ نظامی در حفاظت از خاک و سرزمین ایثارگری می‌کردند و ایران اسلامی در شرایط سخت نیازمندی‌های دفاعی در جنگ 8 ساله به‌‌سختی تأمین می‌کرد درحالی که به دشمن ما تمام سلاح‌ها و امکانات تحویل می‌دادند ولی ایران از داشتن همه سلاح‌ها در مضیقه و محروم بود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه آن دوران امکان تولید هیچ سلاح نظامی در جمهوری اسلامی نبود خاطر نشان کرد: توانمندی و ظرفیت ایران اسلامی در تولید سلاح‌های نظامی امروز با خلاقیت، تلاش و توانمندی جوانان و متخصصان ایرانی بسیار ارتقا یافته است به‌گونه‌ای که انواع موشک نقطه‌زن با برد چند هزار کیلومتر ساخته می‌شود که حاصل مجاهدت‌ها و ایستادگی‌های ایثارگران بود.

وی شکنجه، آزادگان در زندان‌های مخوف رژیم بعثی عراق غیرقابل تصور و کشیدن آن به تصویر دانست و خاطر نشان کرد: سختی‌ها و تحمل شرایط بسیار دشوار آزادگان و ایثارگران در زندان‌های رژیم ظالم بعث عراق قابل تصویر کشیدن نیست.

استاندار بوشهر نتیجه ایستادگی‌ها، مقاومت‌ها و اخلاص رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس را موفقیت و پیروزی دانست و بیان کرد: امروز کشور که در حوزه دفاعی و امنیتی دارای قدرت و توانمندی بالا است نتیجه ایستادگی و مقاومت رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس است و اینقدر قدرتمند است که وقتی آمریکا یک جنایت بزرگی مرتکب می‌شود و فرمانده و سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی را به شهادت می‌رساند، جمهوری اسلامی، اراده دارد بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه را با موشک بمباران کند.

محمدی‌زاده اضافه کرد: برخورد با آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته و کسی نمی‌تواند نگاه چپ به پایگاه‌های نظامی آمریکا کند و امروز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران آنقدر قدرتمند شده که با آمریکا قاطعانه برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه به میزان عقب‌نشینی دشمن، جمهوری اسلامی پیشروی می‌کند تصریح کرد: همانگونه که دشمن از منطقه فرار می‌کند، این انقلاب اسلامی است که جایگزین آن می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به فرار آمریکایی‌ها از کشورهای منطقه افزود: همانگونه که دشمن در حال عقب‌نشینی، شکست و اضمحلال است، ایران اسلامی در حال پیشروی و موفقیت است.

محمدی‌زاده جنگ اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمنان در جنگ نظامی حریف جمهوری اسلامی ایران نشد، و اکنون دشمن درصدد است از طریق جنگ اقتصادی اهداف مورد نظر خود را محقق کند و در این راستا تمام ظرفیت‌ها بسیج کرده، فکر نکنید در یک جنگ ساده قرار داریم، همانند جنگ 8 ساله، آمریکایی‌ها و کشورهای غربی تمام فعالیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را ردیابی، تعقیب و دنبال می‌‌کنند تا خدشه‌ای بر آن وارد کنند تا ایران در محاصره و سختی‌های بیشتر قرار دهند.

وی با بیان اینکه ماهیت 8 ساله نظامی همراه با بکارگیری سلاح و مهمات بود خاطر نشان کرد: در جنگ اقتصادی تحریم، مسدود کردن فعالیت‌های اقتصادی و فروپاشی حوزه‌های اقتصادی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد هر جا ایران اسلامی در بخش اقتصادی دارای موفقیت است پس از مدتی با فشارهای دشمنان، برای آن بخش مشکل ایجاد می‌شود که نشان از اقدامات هدفمند دقیق و شناسایی شده دشمن با همکاری عوامل نفوذی آن است.

استاندار بوشهر جنگ اقتصادی همه جانبه را سبب فشار شدید معیشتی و اقتصادی به مردم دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی آن قدر قدرتمند و قوی است که به‌راحتی از این مرحله هم عبور می‌کند و ان‌شاءالله در جنگ اقتصادی، انقلاب اسلامی پیروز می‌شود.

محمدی‌زاده، استقلال دفاعی ایران اسلامی را نتیجه موفقیت در جنگ 8 ساله دانست و تصریح کرد: همانگونه که جمهوری اسلامی با تحمل سختی‌‌ها که رزمندگان و آحاد مردم کردند به استقلال دفاعی و امنیتی دست یافت، ان‌شاءالله در جنگ اقتصادی هم با سختی‌ها که مردم تحمل می‌کنند از این سختی‌ها عبور می‌کنیم و نتیجه این جنگ هم استقلال اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است

وی اضافه کرد: ایران در حوزه سیاسی، دفاعی و امنیتی به استقلال رسیده و در حوزه اقتصادی که متکی به واردات محصولات از کشورهای مختلف بودیم و اقتصاد واردات محور بود بدون شک نتیجه جنگ اقتصادی منجر به استقلال اقتصادی می‌‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار