هواشناسی بوشهر هشدار داد از اواخر وقت فردا با وزش باد‌های به نسبت شدید تا شدید شمال غربی، ارتفاع موج دریا تا بیش از ۳ متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۰۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 16 October 2021

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت فردا (یکشنبه ۲۵ مهر) به‌تدریج با افزایش سرعت وزش باد‌های به‌نسبت شدید تا شدید شمال غربی بر روی دریا و تداوم وزش آن تا پایان هفته، خلیج فارس در این مدت به تناوب مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

فرج الله شکوهی پور افزود: پیش بینی می‌شود از روز دوشنبه در برخی ساعت‌ها سرعت وزش باد شمال غربی بر روی سواحل و فراساحل جنوبی استان و همچنین مناطق مرکزی و جنوبی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا تا بیش از ۳ متر افزایش یابد.

وی تاکید کرد: این شرایط باعث اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی و غرق شدن شناور‌ها به ویژه شناور‌های کوچک می‌شود بنابراین از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین در این مدت به سبب وزش باد به‌نسبت شدید در سطح استان، خیزش موقتی گردو خاک و کاهش دید افقی در برخی مناطق استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا گفت: آسمان بیشتر صاف همراه با غبار محلی و گاهی وزش ملایم باد پیش‌بینی شده است و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

شکوهی پور افزود: جهت وزش باد متغیر بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی، با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در فراساحل شمالی در برخی ساعات تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل شمالی در برخی ساعت‌ها ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۴:۲۸، جزر اول ساعت ۱۱:۵۶، مد دوم ساعت ۱۸:۳۸ و جزر دوم ساعت ۲۳:۴۱ دقیقه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار