استاندار بوشهر درباره تامین مسکن در استان بوشهر گفت: در حوزه مسکن سالانه ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی برای سایر قشرها و یک هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان طراحی شده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 14 October 2021

احمد محمدی زاده امروز در نشست شورای تامین مسکن استان بوشهر اظهار داشت: اگر موضوع مسکن حل شود بیش از ۶۰ درصد هزینه زندگی افراد جامعه کاهش می‌یابد و شخص می‌تواند با مابقی درآمد گذران زندگی کند برهمین اساس برابر قانون اساسی مشکل مسکن مردم باید حل شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مسکن موتور محرک اقتصاد در جامعه است گفت: اگر فقط حوزه مسکن در استان فعال شود به دنبال آن چرخه تولید، فعالیت، کار و تجارت نیز رونق می‌گیرد.

وی درباره تامین مسکن در استان بوشهر یادآور شد: در حوزه مسکن سالانه ساخت ۱۳ هزار واحد مسکونی برای سایر قشرها و یک هزار واحد مسکونی برای محرومان در استان طراحی شده است که با توجه به ضرورت و عقب ماندگی‌های موجود در این بخش در گام اول باید برنامه ۲ ساله احداث مسکن در استان آغاز شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: از این به بعد یکی از محورهای کار مدیریت ارشد استان و همه فرمانداران و شهرداران باید تامین مسکن مناسب برای مردم باشد.

استاندار بوشهر بیان کرد: در این شرایط مهمترین محور فعالیت‌های استان براساس محور تولید مسکن خواهد بود و تلاش می‌شود در آینده نزدیک شاهد جهشی در ساخت مسکن در استان باشیم.

وی همچنین بر ضرورت تهیه نقشه مناسب متناسب با استانداردها، تعریف نمای عمومی و متناسب با شرایط استان تاکید کرد.

محمدی‌زاده گفت: اگر استقبال از ساخت مسکن کاهش یافته به این دلیل است که مردم امید به ساخت ندارند چون می‌دانند با پرداخت ۴۰ میلیون تومان آورده و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی، خانه ساخته نمی‌شود اما با توجه به اینکه دولت در تلاش برای افزایش سقف تسهیلات است این امیدواری وجود دارد که استقبال بیشتر شود و با اعلام سقف وام‌های جدید با سیل جمعیت برای ثبت نام و واریز کردن سهم خود مالکان روبرو شویم.

استاندار بوشهر ادامه داد: الان شهرها توسعه افقی یافته که اگر کمک کنیم به خود مالکین به این معنی که مردم خود ساخت کنند نیازی به زمین نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار