معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر گفت: به منظور اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی شیلات کشور در زمینه افزایش بهره‌وری و تولید، سه طرح پرورش میگوی فوق متراکم در این استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 13 October 2021

صغری اشرف روز چهارشنبه در حاشیه نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اعلام کرد: در پی محدودیت زمین‌های ساحلی برای توسعه پرورش میگو و به منظور افزایش بهره‌وری در تولید آبزیان، طرح‌های پرورش میگوی فوق متراکم در محیطی سربسته، استخرهای بتونی و به صورت گلخانه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای طرح پرورش میگوی فوق متراکم یک پروژه تحول ساز، اثر بخش، دوست‌دار محیط زیست و اقتصادی است و امکان تولید ۶ تا ۱۰ کیلوگرم میگو در هر مترمکعب آب را فراهم سازد.

اشرف با اشاره به اینکه اجرای این طرح در ابتدا ممکن است با توجه به نیاز به تجهیزات بیشتر نسبت طرح‌های غیرمتراکم و متراکم پر هزینه‌تر باشد گفت: چنانچه دسترسی به پست لارو (بچه میگو) در طول سال میسر باشد با تولید ۲ تا ۳ بار (دوره) میگو در سال صرفه اقتصادی آن بیشتر از روش‌های دیگر خواهد بود.

معاون آبزی پروری شیلات استان بوشهر افزود : شماری از سرمایه گذاران برای اجرای این طرح ها اعلام آمادگی کرده اند که پس از بررسی و گرفتن مجوزهای لازم عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

در روش فوق متراکم حداکثر تا ۱۲ قطعه پست لارو در هر لیتر آب ذخیره سازی می‌شود که بازده تولید آن نیز چند برابر بیشتر از سایر روش‌های پرورش میگو است.

ه اکنون ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های شوره زار استان بوشهر شامل پنج هزار استخر در قالب ۳۵۷ مزرعه به زیر کشت میگوی پرورشی رفته است.

در زمان حاضر تولید میگوی پروشی در استان بوشهر در استخرهای خاکی و به شیوه نیمه متراکم تولید می‌شود.

استان بوشهر با تولید ۶۰ درصد میگوی پروشی کشور از استان‌های پیشرو در این صنعت به شمار می‌رود و در زمان حاضر بیش از ۶هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت ارزآور مشغول به فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار