مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: جاده ساحلی وفاق که شهر‌های دیر و کنگان را به هم متصل می‌کند، ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین آن تا ۱.۵ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 11 October 2021

فرزاد رستمی بیان کرد: جاده ساحلی وفاق یکی از مسیر‌های مهم ارتباطی بین شهرستان‌های دیر و کنگان است که چندین سال از زمان اجرای آن می‌گذرد.

وی افزود: این جاده به طول ۸ هزار و ۸۰۰ متر و عرض حدود ۳۵ متر یک مسیر گردشگری دریایی و آبزی پروری در جنوب استان بوشهر است که به صورت ۴ خطه ساخت می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: از قطعه سمت کنگان که حدود ۴ هزار و ۷۰۰ متر است حدود ۲ هزار و ۴۰۰ متر آن آسفالت شده و بقیه مسیر نیز روسازی آن کار شده است.

وی ادامه داد: پل بزرگ روی خور بردستان ۱۳ دهانه ۱۲ متری دارد و به دلیل نزدیک بودن به فصل بارندگی قصد داریم هر چه زودتر زودتر عملیات حفاری و شمع کوبی آن را به پایان برسانیم.

رستمی با بیان اینکه بیش از ۵۵ درصد شمع‌ها کار شده و مشغول انجام عملیات هستیم، ادامه داد: قصد داریم قبل از شروع بارندگی‌ها حفاری برای شمع‌ها به پایان برسد.

وی عنوان کرد: اگر تزریق اعتبار صورت بگیرد، تا یک سال و نیم دیگر مسیر را کامل به بهره‌برداری می‌رسانیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر اعتبار مورد نیاز طرح را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: با توجه به اینکه سهم وزارت نفت در این طرح کم بوده تامین منابعی از سمت این وزارت خانه به تسریع در اجرای آن کمک می‌کند.

وی گفت: فرمانداران دو شهرستان دیر و کنگان آنچه که در توان داشتند از محل منابع استانی اعتباراتی گذاشتند که منتظر تخصیص هستیم و امید داریم با مشارکت وزارت نفت بیشتر بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.

رستمی یادآور شد: در سفر جمعه گذشته رئیس جمهور به بوشهر قرار شد که اعتباری برای سرعت بخشیدن به جاده وفاق اختصاص داده شود، ولی هنوز میزان اعتبار مشخص نیست.

وی تاکید کرد: با ساخت جاده وفاق ضمن اینکه فاصله بین دو شهر دیر و کنگان ۲۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود، رونق خوبی برای این دو شهر اتفاق خواهد افتاد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر پیشرفت فیزیکی طرح را در قطعه مربوط به سمت کنگان حدود ۷۵ درصد عنوان کرد و افزود: پل بزرگ این طرح حدود ۴۸ درصد و جاده سمت دیر هم حدود ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار