معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار برای تامین تبلت برای دختران و پسران دانش‌آموز این استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۰۰۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 09 October 2021

روابط عمومی استانداری بوشهر روز شنبه به نقل از انسیه خزعلی در نشست شورای اداری استان بوشهر که در جریان ششمین سفر استانی دولت سیزدهم با حضور رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت برگزار شد، با اشاره به بازدید از پرورشگاه دختران بوشهر و مشکل دسترسی نداشتن به فضای مجازی به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات افزود: بررسی ها در این استان نشان داد شمار پسران بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل بیشتر از دختران است که عدالت حکم می‌کرد این تبلت‌ها برای هر۲ گروه تامین شود.

وی اضافه کرد: آسیب شناسی انجام شده در استان بوشهر نشان می‌دهد، این استان از نظر آمار طلاق جزو ۱۰ استان اول کشور است.

خزعلی اظهار کرد: همچنین برخی آسیب‌ها نیز مربوط به تجرد قطعی است که آمار آن در استان بوشهر نسبت به کشور به طور تقریبی ۲ برابر است و از مسائل جدی است که باید برای آن تصمیم گیری و راهکار اندیشیده شود.

وی ادامه داد: آمار زنان سرپرست خانوار در این استان بالا است و بسیاری از آنها زیر خطر فقر هستند که برای اشتغال و کمک آنها باید تدبیری اندشیده شود درهمین ارتباط با هماهنگی انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی و معاونت روستایی و عشایری قرار است ۱۰میلیارد ریال برای کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و ۵۰ میلیارد تومان نیز در بحث اشتغال کشاورزی اختصاص یابد.

خزعلی گفت: همچنین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج علاوه بر وام ازدواج برای زوج‌های روستایی دهه ۶۰ که تا پایان سال جاری اقدام به ازدواج کنند، پرداخت می‌شود.

.وی بیان کرد: برخی از این آسیب‌ها مربوط به مهاجرنشینی و مهاجر پذیربودن منطقه است.

خزعلی یادآور شد: همچنین شیرخوارگاهی در استان بوشهر از سوی بخش خصوصی در دست احداث است که باید تکمیل شود و اعتباری نیز برای تکمیل مدرسه‌های دخترانه نیمه تمام از آموزش و پرورش گرفته شده و یکی از دبیرستان‌های دخترانه برای مهارت آموزی در دشتستان تجهیز می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از بند نسوان زندان بوشهر گفت: برخی از جرائم مانند اعتیاد در این استان نسبت به استان‌های دیگر در بین زنان کمتر است و این باعث مسرت است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: ایجاد تفرجگاه‌های خاص زنان و پلاژهایی با نگاه فرهنگی و تکمیل بیمارستان ناباروری سطح سه در استان بوشهر که به صورت نیمه کاره است و نیاز به بودجه دارد از مهمترین خواسته زنان بوشهری است.

وی بازدید از روستاها و آزادی یک زندانی زن جرائم غیر عمد در بوشهر از جمله دیگر برنامه های سفر یک روزه خود به این استان عنوان کرد.

سفر هیات دولت به استان بوشهر از روز پنجشنبه با سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان‌های جنوبی این استان آغاز شد.

در دومین روز سفر رئیس جمهوری همراه با وزیران کشور، نفت، نیرو، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی به استان بوشهر سفر کردند که در بدو ورود در فرودگاه بوشهر با حضور مسئولان استان بوشهر از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه دراین استان و امام جمعه بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست‌های نخبگان، شورای اداری و جمع خبرنگاران از جمله برنامه رئیس جمهوری در سفر به بوشهر بود.

براساس برنامه این سفر وزیر نیرو از شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم، وزیر راه و شهرسازی از شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر بازدید کردند.

با اعلام معاون اجرایی رئیس جمهوری از محل این سفر ۹۴ طرح در قالب ۱۷ فقره توافقنامه با دستگاه‌‎های مختلف اجرایی سهم بوشهر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار